donderdag 5 augustus 2021

Donderdag regen en wandelingen

Rustig aan vanochtend, want het regent weer. En het is koud.
Het is moeilijk kiezen vandaag, wat we gaan doen. We zouden naar de Elsigenalp gaan, maar op de webcam zien we dat er vele wolken met regen zijn. En het is daar nog kouder. We beslissen daarom maar te beginnen aan the best tour van Adelboden. Rond half 11 vertrekken. De zon schijnt nu, dus Joep gaat in korte broek, waar hij later toch wel een beetje spijt van krijgt. We lopen via de weg van het zwembad de 100 m naar beneden. Over de brug en meteen rechtsaf, een mooi pad langs het water.

Aan de ene kant loopt de gondel, die we morgen nemen en aan de andere kant het water. Overal mooie bloemen.
We lopen, klimmen een heel stuk langs het water, daarna verder de berg op onder de gondel. En toen begon het te regenen en Joep kreeg een telefoontje van zijn werk. Gelukkig stond er een kleine stal met een bankje ervoor. Maar ook een koelkast waar men Alpenkaas verkoopt. Dus wij hebben ook een klein stukje gekocht voor 10 euro.

We lopen nog verder, maar beslissen dan, dat we op de weg blijven lopen, terug naar het dorp. We hebben ongeveer 200 m geklommen en de gehele trail zou zijn 875 m. Pfff en dat in de regen en dan weer terug.
We wandelen nu met schitterend uitzicht.

De regenwolken komen steeds meer opzetten.

En toen begon het harder te regenen. Dus pakken we maar onze paraplu.
Nog even een selfie met ons dorp op de achtergrond.
Hier zien we Boden liggen, waar we al gewandeld hebben.

En toen moest Joep weer terug, want hij was zijn zonnebril kwijt. En heel stuk klimmen. Ik bleef wel wachten. En gelukkig, hij vond zijn nieuwe bril nog.
Ik zag een mooie Zwitserse boerderij, die ik nu mooi op de foto kon zetten.

En zo lopen we terug over de weg naar de gondel onder in het dorp. Totaal hebben we 7 km gelopen. 194 hoogte meters. Uitzicht vanmiddag.

‘s Middags vermaken we ons weer prima. Joep met de Olympische Spelen. Ook gaan we nog even naar de Coop en een souveniershop.

Thuis lekker gegeten en daarna een wandeling naar de Panoramaweg. Pffff, klimmen. Alleen de Dorpstraat is vlak. Ongelooflijk hoe de huizen hier zijn gebouwd. Vlak tegen elkaar en parkeren is erg moeilijk. Er wordt hier nog erg veel gebouwd. Allemaal vakantie appartementen en er zijn al heel veel woningen, waarvan de luiken dicht zijn. Dit is namelijk een wintersport gebied met een groot ski gebied.
We klimmen 166 m. Dan krijg je wel een mooi uitzicht.
Helaas, de Panoramaweg liep uit op een klein uitzicht.
Het was wel een mooi pad. Ik zag hier 2 eekhoorns en 1 muis ;)

Totaal 2,8 km gewandeld, dus ik had de torte van de bakker wel verdiend.
Ziet er lekkerder uit, dan deze werkelijk was. Vandaag 18.605 stappen, 13,7 km gelopen.