woensdag 4 augustus 2021

Woensdag Cholerenschlucht

Vanochtend staan we op met regen, dus lekker rustig aan. Joep gaat wel even wandelen.

Rond half 11 gaan we toch wandelen naar de Cholerenschlucht. Dit lijkt ons wel iets in de regen. We lopen door het dorp, maar hoe verder we lopen, hoe harder het gaat regenen. Dus toch maar de paraplu gepakt.

De wandelroute duurt ongeveer 45 minuten en we dalen alleen maar. We besluiten dus met de bus terug te gaan. Pffff, het is wel erg steil.
Na een klein uur staan we boven aan de schlucht, maar dit is de uitgang. We moeten dus nog verder dalen over een glad, stenig, modderig pad.

Yes, we zijn er!!

Hier is het begin onderaan de trappen.

We beginnen aan de tocht door de schlucht. Wat een water en wat een geluid.
Al klimmend over wankelen trappen komen we er weer uit. Het was wel een beetje eng, maar een machtig gezicht.
We hebben de gehele weg gelopen rondom de schlucht. Mooi!

Via een brug Pochtechessel Engstligen steken we weer over het water. Wat een geweld het water. Dit komt dan ook van de berg Engstligen.
We lopen verder over een weg naar een houtsnijder, die helaas gesloten is. En toen hield de weg op en moesten we over een modderig, steil pad naar beneden naar de weg. Niets voor mij, dus. Als in een polonaise, Joep hield me tegen, gingen we in een slakke gang naar beneden. Een paar keer weg gegleden, maar gelukkig niet gevallen.
Voor mij gevoel duurde het best lang, maar voor ons en achter ons liepen ook mensen en die hadden er niet zoveel moeite mee. Bij de bushalte 20 minuten wachten en daarna in een volle bus met mondkapje terug naar ons dorp. Even langs de Coop en heerlijk zitten lunchen thuis.

‘S Middags kijk Joep meteen weer de Olympische Spelen, waar hij erg van geniet. Gelukkig ontvangen we hier NPO 1 en 3. Ik heb me ook goed vermaakt met social media en haken. Nog even gewandeld langs de shops en lekker zalm gegeten met een heerlijk toetje. Natuurlijk een avondommetje. Nu via de trap naar beneden,

langs de mineralenfabriek omhoog naar het zwembad en bikefun. Zo kwamen we weer in de Dorfstrasse.
Toch 129 hoogte meters gehad. Bij terugkomst hadden we dit uitzicht in de huiskamer.

Vandaag heb ik 15.717 stappen, 11,5 km gelopen.