zaterdag 7 augustus 2021

Zaterdag Thunersee

Vandaag vertrekken we uit Adelboden en gaan we naar Lauterbrunnen. Het zou 1,5 uur rijden zijn, wanneer we rechtstreeks rijden, maar we rijden rondom de Thunersee.
Joep gaat nog even wandelen. Nu kent hij de weg. Daarna ontbijten, de laatste dingen inpakken en natuurlijk nog even de Olympische Spelen kijken. We moeten voor 10.00 uur uitchecken en dat lukt prima. Om half 10 waren we er. Natuurlijk nog even afscheid genomen van ons mooie uitzicht. Wat een heerlijk appartement was dit.
Rond 10 uur rijden we naar beneden. Joep heeft natuurlijk geen zin om veel te remmen, dus we rijden in een rotgang naar beneden, haha.
Als eerste heb ik de Aldi Thun in de Tomtom gezet. Even kijken of ze lekkere bio etenswaren hebben. Daarna centrum van Thun. Maar dat was niet zo een goed idee. Daarom de afslag Schloss Schadau met park genomen.

Hier heb je het mooiste uitzicht op de Eiger, Monch en Jungfrau bergen. Helaas, vandaag niet. Maar toch mooi. Ook is het hier een stuk warmer, dan in Adelboden. Hier zijn we op 558 m hoogte i.p.v. 1350 m. Het is hier 19 graden.
We lopen verder langs de Thunersee. Met goed weer zie je dat het water turquoise is. Het is hier erg mooi. Vele zwanen zitten hier.
We lopen een stuk verder door een chique woonwijk, maar het lukt ons niet weer bij het water te komen. Daarom maar terug gelopen naar onze auto. We komen hier langs.
We rijden door het centrum naar de weg achter het meer. Hier is het druk. Er staat zelfs een verkeersregelaar. Nee, dit is niets voor ons.
De weg langs de Thunersee is erg mooi. Vele racefietsers ook. Hier staan mooie, kleine huizen langs het meer. Sommigen zijn erg oud en moeilijk te fotograferen.
We rijden door kleine tunnels.
Mooie oude kastelen en huizen in de verschillende dorpen. En dan ineens een vrije parkeerplaats. Natuurlijk staat hier ook een Nederlandse auto geparkeerd.
Een mooi plekje hebben we hier.
Het is nu 13.00 uur en we gaan nog even naar de Lidl in Interlaken. Daarna de afslag Lauterbrunnen, de bergen in. Een mooie weg met vele bomen. Na 13 minuten kwamen we er aan.
De auto geparkeerd in een groot parkhaus onder het station. Whooh, wat is dit groot. Vele treinen rijden hier. Als we daar maar uit komen, de komende week. We lopen eerst naar de Touristinformatie. Via Facebook wist ik, dat hier een Nederlandse werkt. Fijn! We hebben meteen een Top of Europe kaart voor 6 dagen gekocht. We gaan dit gebruiken zoals een skipas, haha.
Daarna verder gewandeld naar de eerste waterval. Wat een drukte! Vele Nederlanders!
Daar even koffie gedronken en zitten kijken naar de drukte. Volgens de Toeristinformation is het helemaal niet druk en is het niet nodig een plaats te reserveren voor de Jungfrau. Op de foto valt het  mee met de drukte, haha.
Daarna begint het hard te waaien en wordt het dreigend. Echt donkere wolken. We lopen dus maar terug naar de auto en gaan proberen of ons appartement al klaar is. Het is nu 14.45 uur. Een kwartier te vroeg. We vinden de sleutelkluis en hebben de sleutels. Deze keer gaan we eerst kijken. We zitten op de tweede, bovenste, verdieping. Een mooi appartement!
En dit uitzicht met de oprit van de camping Jungfrau
En toen begon het te regenen, dus vlug de auto uitladen. De auto past net in de beschikbare garage!
Voor alles weer een plekje zoeken voor een week en de tv kan aan. Helaas geen NPO hier.
Onweer en heel veel regen. We hopen vandaag nog even naar buiten te kunnen voor een ommetje. En dit lukt rond 20.00 uur. Hier is ons appartementhuis. Wij zitten rechtsboven.
Als eerste gaan we naar camping Jungfrau. We moeten hiervoor eerst een bruggetje over. Wat een wild water.

En dan zijn we op de camping. Whooh, hier zitten veel Nederlanders. Wel een leuke camping. Ze hebben ook een supermarkt en een leuk restaurant. Dit zien we morgen. We lopen nu via een pad langs het water. Via de volgende brug weer terug. Nu zien we de zonsondergang.
En zo komen we in de buurt van de camping.

Over de camping lopen we terug en gaan nog even naar de camping aan de overkant van de weg. Maar die is voor backpackers. Niet veel dus.
We lopen 3 km, maar ik heb toch wel veel last van mijn lies. Get, het ging net zo goed.
Totaal heb ik nu 15.220 stappen, 11 km gelopen.