maandag 2 augustus 2021

Maandag TschentenAlp

Al vroeg wakker,maar weer in slaap gevallen, dus pas om 7.30 uur opgestaan. Het was warm vannacht en we hebben een kleiner bed dan thuis, maar redelijk geslapen. Buiten was het 5 graden.

Lekker rustig aangedaan en om 10 uur vertrokken we naar de gondel in het dorp, die ons naar de Giant Swing brengt. Even wachten en toen konden we, met mondkapje op, naar boven. Deze gondel vertrekt ieder kwartier met 3 gondels tegelijker tijd. Wel fijn, dat we een wandelpas, zoiets als een skipas,  hebben gekregen, zodat we zo vaak kunnen als we willen. Deze alm ligt op 1950 m hoogte. Dit is het uitzicht vanaf de gondel.

Boven aangekomen, meteen naar de schommel gelopen, want anders moet je lang wachten. Er was nog een nederlands gezin bezig, dus toch even wachten. Achter ons een lange rij, dus vlug een foto maken. Nog niet helemaal perfect, dus we moeten nog een keertje terug.
We lopen daarna door naar een ander uitkijkpunt, maar daardoor hebben we de alm niet gezien. Dus we moeten zeker een keertje terug.
We gaan daarna het wandelpad volgen naar beneden. Schitterend uitzicht met de zon erbij.

We wandelen ongeveer 600 m naar beneden. Over een asfaltweg, maar ook over leuke paadjes. Niet echt goed voor mijn knie, maar dit gaat beter dan klimmen.
Gelukkig onderweg ook vaak een bank. Met uitzicht. Fijn voor mijn knie, niet voor Joep, die door wil lopen.
Heerlijk wandelen was het zo op de maandagochtend, al was het maar ongeveer 9 graden.
We kwamen onderweg ook een garten tegen. Helaas geen edelweiss. Later zag ik deze in een potje bij een winkel staan. 10 chf en ik vraag me af hoelang deze goed blijft.
We lopen verder door een bos, totdat we weer bij een weg en huizen komen.

En zo komen we weer in de Dorfstrasse. Volgens Joep zijn garmin horloge hebben we 6 km gewandeld.
Via de bakker lopen we terug naar ons appartement. Heerlijk, dat we zo centraal zitten.
‘S Middags beginnen we aan onze tweede wandeling. We nemen nu de uitgang bij de garage en lopen naar beneden, waar we via kleine wandelpaadjes langs deze bikefun komen voor kinderen. Erg leuk!

We komen uit bij het water, waar het fietspad loopt voor de steps. Dat lijkt ons ook erg leuk. Van bovenaf bij een alm naar beneden.
We lopen verder naar de gondel, die ons weer naar de dorfstrasse brengt. Handig! We lopen nog even naar de Coop en gaan lekker thuis eten. Dan zien we ineens een regenboog. Mooi zo in de bergen.

Volgens mijn watch heb ik vandaag 16.403 stappen, 12,1 km gelopen. Het avond ommetje komt voor mij te vervallen, haha. Benen omhoog!
Aanvulling: bij de bloemist staat de Edelweiss nog buiten.
En ons appartement gebouw. We zitten op de tweede verdieping.