maandag 9 augustus 2021

Maandag Grindelwald First

Vandaag een super dag. Het was wauw! Zoals in Amerka.

Vroeg opgestaan, want we gaan met de trein op stap. Rond 8.40 uur gaan we lopen naar het station. De trein vertrekt om 9.02 uur. Een keer overstappen en rond 9.40 uur zijn we in Grindelwald, waar we door de Dorfstrasse naar de gondel First lopen. Daar kunnen we meteen mee. Jammer, dat we niet alleen in een gondel zitten. We gaan van 1034 m hoogte naar 2167 m hoogte. 2 keer een tussenstation. Dit is het uitzicht vanaf de gondel.

Meteen lopen we naar de First Cliff Walk.
Joep vindt het in het begin helemaal niets. Spectaculair noemen ze dit. Hier gaat het al beter.
Normaal duurt dit 15 minuten, maar wij waren er in 10 minuten al weer af, haha.

We gaan niet in de rij staan, maar lekker koffie drinken op het buitenterras met uitzicht op de Eiger van 3970 m hoogte en de 2 gletsjers. Daarna gaan we wandelen naar de Bachalpsee. Deze wandeling duurt 50 minuten, maar het is ook veel klimmen, vind ik. Joep niet. :) Er komen steeds meer wolken, waar we bijna in lopen. Jammer! Rond 12.00 uur kwamen we bij het meer aan.
En gelukkig kwam er net een bank vrij, waar we heerlijk hebben zitten genieten van het de omgeving.

Daarna nog een rondje gelopen rondom het meer. Wat mooi is het hier! De zon gaat ook steeds meer schijnen en we hopen op een mooie reflectie in het water.

Na een half uur beginnen we aan de terugweg.
Even klimmen en we hebben dit uitzicht.
We hebben naar murmeltieren gezocht, maar niet gevonden.
Wat een schitterend uitzicht op de mooie bergen van 3000 m hoogte.
Daarna komen we langs een stuk sneeuw en natuurlijk moet Joep even een sneeuwbal gooien.

Daarna kwamen de koeien
We kwamen weer bij de cliff walk en we besloten deze nogmaals te doen. Ditmaal ging het beter voor Joep.

We dronken nogmaals koffie op het buitenterras en begonnen toen aan onze terugreis. We zaten alleen in de gondel, wat wel heel fijn was. Door de Dorfstrasse gelopen en bij het station moesten we even wachten. Wat een machtig uitzicht.
Om 14.16 uur kwam de trein en nu was het niet zo druk. Overstappen en rond half 4 waren we weer in Lauterbrunnen. Even naar de Coop en terug naar ons appartement gewandeld.

Rond 16.00 uur zat ik heerlijk in de zon een boek te lezen. Daarna lekker gegeten en natuurlijk ons avond ommetje van 2,5 km gewandeld.

Vandaag heb ik 22.200 stappen, 16,5 km gelopen. En nu gaan bekijken wat we morgen gaan doen.